The life journey

Kembara Kehidupan

Restoran Anje Beriani Gam Johor

Posted by hamydy on 6, July 2008

anje briani gamDSC00505DSC00519DSC00525

Restoran nasi beriani gam johor yang bertempat di Bangi merupakan salah sebuah restoran yang sangat mendapat sambutan. Boleh dikatakan setiap hari ramai orang berkunjung kesana, tambahan lagi waktu puncak iaitu waktu makan tengahari.

Pengunjung akan beratur panjang menunggu giliran untuk mengambil makanan. Restoran itu mengambil saiz 2 ruang lot kedai, besar jugak la tu. Nasi beriani di restoran ini sememangnya sedap. Ada pelbagai lauk nasi beriani antaranya Ayam masak merah, ayam masak pedas, ayam kampung, ayam goreng, daging lembu, daging kambing. Harga bagi nasi beriani dengan lauk sekitar antara RM4.50-7.00. Selain nasi beriani terdapat jugak menu lain seperti Laksa penang.

Alamat
Anje Beriani Gam johor
Perniagaan Zulkefli Buang
N0. 15-gf, Jln 15/1c
43650 Bandar Baru Bangi
selangor Darul Ehsan

Peta Restoran

11 Responses to “Restoran Anje Beriani Gam Johor”

  1. afifah said

    OMG ! Its my mothers restaurant 🙂 Hee thnx fo posting this blog. Though gle lme dh u posted. Hehe act i sje je key in beriani gam jogor restoan anje. Then came out these whole webs on my parents own restaurant! Haha nway, the prices are pretty much the same. If im not mistaken, naek around rm 1 or 0.50 sen je. So, dtg lah ramai2!

    • hamydy said

      Terima kasih cik Afifah sebab singgah kat web blog saya. Kalau camtu boleh la bagi diskaun kat saya next time sy g sana. actualy sy selalu g makan kat kedai mak u tu setiap kali kalau i g UKM bangi bila ada urusan. dah ramai i bawak kengkawan classmate master termasukla classmate dari indonesia. Diaorang pun kata sedap dan kenyang sampai ke malam. Hope your mum boleh kekalkan kualiti dan rasa yang sedap tu sepanjang zaman.

  2. diana said

    OMG , restoran anje ni pn mak saye pnyer . saye adek afifah . thnx post ps rest kami kt sni

    • hamydy said

      tq…jenguk blog saya. dah ramai yang pegi makan kat kedai mak awak selepas jumpa blog saya ni….hiihi boleh kasik diskaun ler kat saya nampaknya…

  3. nazirah said

    leh bagi no contact kedai x? tq.

    • hamydy said

      no tel ada seperti di gambar card tu. tak tau la kalau dah tukar no telepon. Nazirah cuba la. kalau dah tukar nanti sy upload yang baru.
      sekian

  4. fadilah said

    salam,
    yup saya sgt suka mkn nasi beriani di sini…kegemaran saya dan suami dan seluruh keluarga..memang berbaloi2 mkn disini…sebulan pasti skali kami mkn…kalau x sempat akan bungkus…plus air bandung soda itu…sgt menyerlah ke’johor’annya…anak-anak saya start umur 8 bulan saya dah suapkan nasi ni…:-)bulan puasa ni dah berkali2 dok bungkus buat buka….hari ni nak bungkus lagila…

  5. wan hisham said

    salam…aku p mkn xsedap pun, biasa ja. mau power kalu, p kena nasi beriani kapitan penang, harga sama ja. tapi lagi sedap…. satu set bleh mkn untuk dua org. Harga baru rm 6.50 untuk beriani ayam, beriani kambing rm7.50, maaf sekadar berkongsi rasa aja… 🙂

  6. Afniza said

    Untuk menikmati rase yg sama sila ke blog saya….Kami menawarkan Pes Beriani Keluaran Anjee…

    http://www.fazaffarskitchen.blogspot.com/

    Untuk order Pes:
    afninan@yahoo.com
    017 3997311

  7. Norah Hassan said

    Salam… Alhamdullilah… merasa juga saya makan kt restoran ni semlm.. nasib baik g sana awl sikit, sebab sebelum ni pegi asyik x berjaya nk mkn kt situ.. tutup sesaja.. rupa rupanye business hours mrk dari 11pg hingga 7.30mlm je… Sy makan Nasi Beriani Ayam kampung goreng rempah dan suami makan kambing pula… punya la sedap.. kenyang sampai ke malam… nasi dan lauk mmg cukup2, tak kurang tak lebih.. Murah rezeki anak yg sy kandung ni… akhirnye dapat jugak… klu tak dh lama sgt nk makan kt sana… tp mmg ramai org dtg mkn kt sana… sy suka service mrk.. walaupun kena layan diri.. tp pantas dan kedai mrk pun bersih.. tandas mrk pun bersih juga.. suka sgt…. Terima kasih Restoran Anje… mmg POWER!!

Leave a comment