The life journey

Kembara Kehidupan

Rekreasi Sg Kedondong

Posted by hamydy on 18, June 2012


Tapak Rekreasi Sg Kedondong
Tapak Rekreasi ni merupakan tempat baru yang saya pergi. Ini pun hasil tunjuk ajar salah seorang pembaca blog saya. Saya pun tak pernah tau tepat ini. Kawasan Sg Kedongdong ni terletak atas lagi dari Hulu Yam, Jalan lama kalau hendak menuju ke genting.
Kawasan rekreasi ini terletak berhampiran jalan utama sahaja. terdapat beberapa kemudahan asas yang disediakan seperti tandas awam, pondok dan tempat pakir serta kawasan untuk berkhemah. Terdapat juga kedai makan dan kedai menjual pelampong.


Setakat ni tiada lagi bayaran yang dikenakan, cuma tandas sahaja iaitu 30 sen. Cuba banyak pengunjung yang datang sini tidak menjaga kebersihan. sampah dibuang begitu sahaja, walaupun kemudahan tong sampah disediakan. bukan nak kata kat remaja dan kanak2 sahaja, kekadang ibu bapa yang dah tua dan berumur pun sama. Pampes anak yang mengandungi najis tu dicampak jer macam tu di tepi sungai dan pokok. So macammana la tak membawa penyakit. Lgi satu sampah sarap mengundang tikus, bila tikus dah kencing dan bawa kuman dah boleh bawa maut. So kepada pembaca blog jaga la alam sekitar. Tingkah laku kita ni menjadi ikutan anak2..so berfikir sebelum bertindak.

Yang menariknya kawasan Sg Kedondong ni ialah ia tak dalam. so kanak2 boleh mandi manda. cuma ada satu kawasan tu yang seperti kolam besar dan dalam. ramai yang main terjun dari atas batu. kawasan ini sangat bahaya dikuatiri lemas jika yang tidak pandai berenang.

 


kalau dari Kuala Lumpur kejap jer nak kesini. saya bertolak jam 9.000m dan sampai sekitar jam 10.00am. Mandi manda dan makan sehingga jam 12.00 tengahari kemudiannya siap2 balik KL.
Begitulah sedikit sebanyak yang boleh saya citerkan tentang tempat ini.

One Response to “Rekreasi Sg Kedondong”

  1. syg nanie said

    mmg betul citer ni. tolongla jaga kebersihan kawasan perkelahan ini. yang dpt manfaat kita juga, bukan org lain. ini dekat ngan kg sy di batang kali.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: