The life journey

Kembara Kehidupan

Western Food Kampung Baru

Posted by hamydy on 22, May 2008

Restoran western food Kampung Baru yang sangat popular di kenali sebagai Chop n Steak. Pertama kali datang ke restoran ini pada tahun 1999, masa tu restoran ini tidak macam sekarang, sekarang ni ada kapal kecil ditengah restoran yang berfungsi sebagai kaunter bayaran dan mini dapur. Pada tahun 1999 semasa mula2 datang kalau tak silap masa tu cuma ada layar kapal, jet ski dan stering kapal. so waktu itu saya dan rakan2 panggil restoran ini sebagai “the ship” bukan the ship kat pertama komplek tu, tapi ‘the ship kampung baru. Masa tu yang kita orang selalu makan chiken chop.

Sekarang ni restoran ni dah makin maju sampai dah ada 4 cawangan termasuk restoran utama kat kampung baru. Ramai orang datang kat restoran ni tambah2 lagi bila hujung minggu. walaupun ramai pelanggan yang datang, makanan yang disediakan tidak lambat dapat. so sampai sekarang saya masih mengunjungi restoran ini.

Kalau nak tempah atau pertanyaan bleh la call kat nombor berikut

019 3005340 – 019 3357373-03 26983700- Fax 03 26983700- email klcns@streamyx.com –  Cawangan Utama Kg Baru

019 4810611 – Sri Serdang

012 3236746 – Selayang Utama

019 4810611 – PKNS Serdang

20 Responses to “Western Food Kampung Baru”

  1. dina said

    mmg sedap
    kalau amik adik kat UKM tu mesti singgah sini
    sambil2 tu leh tgk Acik nyanyi..eh dia masuk akademi nasyid ekk
    memang sedap western nya…n manta juga singernye.

  2. anne said

    Dear readers,
    semalam saya makan restoren chop & steak (cawangan kg baru). i ordered seafood spaghetti yg sangat2 menghampakan. i dont eat spaghetti + udang tak segar + fishballs + fishcakes WITH CHILLI SAUCE! helooooo..manede org serve spaghetti dgn chilli sauce cair! c’mon la.. kate dah bukak cawangan sampai 4, igt best sgt.. lepas tu, sbb saya mmg tak sanggup nk makan spaghetti tu, saya pun order la chicken chop. Ya Allah.. ayam yg di-re-goreng plus busuk pulak tu. balik rumah sakit perut k.. i will never ever recommend this place to other people.

    • hamydy said

      to anne. saya pun turut simpati dengan nasib yang menimpa anne. itu la kekadang bab2 macam ni terkena kat kita. saya pun dah lama tak pegi kat situ. tapi setakat ni belom jadi lagi la perkara mcm tu kat saya.

      anne perlu report pada bos dia supaya org lain tak kena hal macam ni.

      kalau saya biasanya saya report onthespot dan mintak ditukar makanan yang baru. kalau pekerja taknak, terus saya panggil pengurus atau bos dia.
      itu cara yang paling baik.

  3. syed said

    salaam…

    saya sebenarnya bercadang nak ke cawangan selayang malam ni…
    tapi saja cari di internet kalau2 ada cawangan di rawang (sebab saya tinggal di rawang) tspi nampaknya memang kena ke selayang juga lah… tup2 terbaca plak komen hamba Allah ni, anne (nama pun western patut la suka makan western food…)

    seperti en hamydy, saya juga turut simpati dengan kejadian yang menimpa anne. malah saya lebih simpati pada dia sebab bila dah nama ala2 western, makan western food, attitude pun ikut diorang la juga patutnya kut? buatlah aduan secara berhemah, bukan dengan memburuk2 kan seperti ini.

    ok lah, kami nak ke selayang dah ni…

    salaaam

  4. AmoiJuad said

    dah 2 times i mkn kat sana….so far x der problem..western food pun mmg best n sedap…cuma serve lambat sikit but its ok i paham ramai customer that y x menang tangan kan :)so i ingat nak buat reservation untuk both of my family bln October ni, nak celebrate my hubby’s besday…insyallah

    • hamydy said

      hi amoijuad

      terima kasih sbb singgah do blog sy
      sy boleh dikatakan pengunjung tetap kat restoran ini. sy dah mula mengunjungi restoran ini sejak thn 1999 lagi.

      setakat ini sy memang berpuas hati la. Lambat tu biasa la kalau kita datang waktu puncak….sebab ramai pelanggan…tapi kalau menu yang biasa macam chiken cop tu sekejap jer.

  5. sharifah said

    Salam, saya & family memang suka makan kat tempat ni boleh dikata dlm sebulan adalah 2, 3 kali sbb anak memang suka chicken chopnye,saya suka fish & chip, so far hargapun resonable kalau di bandingkan dengan di luar & rasapun sedap, minggu ni anak dah ajak dah makan kat situ sambut our anniversaries.

  6. wanie said

    salam…hmmmm…terjumpa gak nak cari western food kat kg baru..dah lama mencari..tp x jumpa2..haa…rasanya..nak kena jugak g mkn kat situ..mebe after puasa kot…hehehe..

    • hamydy said

      hai wanie…

      cubala…

      sy selalu jugak berbuka puasa kat sana… tapi nak senang dan mudah tempah la dari awal siap dgn menu….bila sampai jer makanan dah tersedia atas meja terus berbuka. kalau walk in boleh lambat sebb ramai org.

  7. erint'ze'one said

    salam…
    hubby dah lame cite pasal restoren kapal kg.baru…pernah nak gie..tp x ade parking…
    tetibe puasa taun nie sebut balik…& my friend kate…kat FB sos dia best…surf kat tenet…jpe blog nie….uper2 nye banyak cawangan dan selayang utama paling dekat…hehehe..
    nak gie cuba la…kalu dah gie nnt…EE cite eeii…tqtqtq

    • hamydy said

      hi erint
      tima kasih singgah di blog saya.
      cuba la makan kat situ. setakat ini saya memang ok makan kat situ. cawangan lain tak pernah lagi saya cuba. sbb sy lebih suka cawangan kat kampung baru tu.

  8. cik moon said

    waaah petang nnt baru plan nak bukak pose ramai2 dengan kawan2 opis….member kata best BF lak kata kureng best coz dier penah g dulu…mungkin dier pernah terkena macam miss anne tuh 😦 apa pun dier masih baik hati nak temankan saya g sana 😀 mogha2 makanan hari ini segar dan sedap rasa nya….

  9. Nurhidayu Yahaya said

    Saya selalu gi makan kat sane (kampung Baru). alhamdulillah sumenye ok cuma ade satu je masalah. Saya ade order makanan seafood rasenye memang marvellous tapi yang x bestnye udang yang digunakan. memang udang lama. so harapan saya agar pihak owner leh sediakan seafood yang fresh k. yang lain2 semuanya tip top. anak2 saya pun seronok makan kat situ sebab dorg leh tgk2 dlm kapal n air kolam(ade ikan).

  10. […] LumpurFebruary 2009 29 comments 3 Kos Mendaki Gunung Kinabalu MeningkatOctober 2008 257 comments 4 Western Food Kampung BaruMay 2008 15 comments 5 Hotel Murah Kota Kinabalu SabahJanuary 2009 41 comments Some of your most […]

  11. […] Western Food Kampung Baru May 2008 15 comments 5 […]

  12. […] in review … on Hotel Murah Kota Kinabalu…2010 in review … on Western Food Kampung Baru2010 in review … on Kos Mendaki Gunung Kinabalu…2010 in review … on Restoran […]

  13. linda said

    blh attach alamat utk kt serdang tu x?
    confuse..ade ckp dkt dgn skola men sri serdang..ade ckp tempat lain

  14. kid said

    nice place 2 hangout with family N friends,great foods ill say..have my dinner there most of the time since move here in selayang..still no prob!

Leave a comment