The life journey

Kembara Kehidupan

Archive for March 17th, 2012

Restoran Chawan Bangsar

Posted by hamydy on 17, March 2012


Restoran Chawan
Restoran Chawan ini terletak di Bangsar bersebelahan dengan shoping kompleks Bangsar Village. Kalau malam hujung minggu memang ramai la pengunjung makan disini. Mula nya saya tak tau nak cuba menu apa kat restoran ini sbb menu nya ada masakan biasa dan juga western, jadi saya bertanya pada pelayan restoran dan beliau mencadangkan supaya mencuba set nasi dengan Ikan masak Asam Pedas. Setelah dicuba memang sedap dan mengenyangkkan. boleh la pembaca blog mencuba makan disini.
 
 

Advertisements

Posted in Jalan2 Cari Makan | Tagged: , | Leave a Comment »

Restoran Rebung Bangsar

Posted by hamydy on 17, March 2012


Restoran Rebung
Restoran ini milik bersama Chef Ismail dan Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor, Terletak di Bangsar, Restoran ini dibuka 7 hari seminggu dan beroperasi dari jam 11.00pagi hingga 11.00 malam. Lokasi restoran ni mudah sahaja, terletak di lorong Maarof  masuk sebelah selekoh selepas ESSO, berhampiran sebelah Dataran MayBank dialamat berikut:

Restaurant Rebung Chef Ismail
No 4-2 Lorong Maarof
Bangsar Park
59000 Kuala Lumpur
(Landmark: Dataran Maybank)

Tel: 03 22832119
Off: 03 2282 4776
Fax: 03 2283 4775
Web : http://www.rebung.com.my

Dah lama jugak tak jalan2 cari makan, selalu makan kat Bangsar tapi tak pernah nak singgah restoran Rebung ni. So kebetulan malam tu saya singgah makan direstoran Rebung ini dan kebetulan pula ada Chef Ismail pada waktu tersebut, dan dia menjemput saya masuk, rasa macam langkah kanan pulak. Suasana restoran ni selesa dan menarik. Sementara menunggu menu saya disajikan saya dihidangkan dengan alas perut secara percuma seperti bubur manis, kuih.

Komen saya: memang sedap la makan kat sini, sebab restoran Chef. Harga pulak Berpatutan, biasala harga Chef, mestila mahal sedikit dari restoran biasa tetapi berbaloi la. So kalau nak buat majlis tertentu boleh dibuat kat sini, Saya lihat ada 4 ruang makan disini. Kat ruang luar ada tempat karaoke dan buffet, manakala kat dalam ada 3 ruang. Saya cuma mencuba nasi Goreng Rebung, cukup la untuk perut saya ni..mulatu saya ingat ada rebung didalamnya, rupanya nama menu jer..sbb sy tak makan rebung 😀 . Pada pembaca blog saya boleh la mencuba makan kat restoran Rebung ini..

Sekian..

Posted in Jalan2 Cari Makan | Tagged: , , , | Leave a Comment »