The life journey

Kembara Kehidupan

Menjana duit dengan nuffnang.com.my

Posted by hamydy on 23, November 2010


Ramai kawan2 dan pembaca blog saya mencadangkan agar saya meletakkan iklan nuffnang di blog saya memandangkan traffic hit blog saya sangat tinggi dan berpotensi menjana duit walaupun tidak banyak. sebenarnya bukan sy tidak tahu tentang nuffnang, sebenarnya sudah lama saya tahu. memandangkan wordpress.com mudah dan senang digunakan ia membuatkan sy memilih wordpress di awal pembabitan saya dalam blogging.

Sebenarnya di WordPress.com tidak dibenarkan dan tidak boleh meletak sebarang iklan. oleh itu saya tidak dapat berbuat demikian. Bagi membolehkan meletak adds Nuffnang di wordpress anda perlu download wordpress di wordpress.org dan hostkan sendiri di mana2 serve. wordpress.org boleh meletakkan plugin.

plugin wordpress anda boleh dapatkan di wordpress-plugin

Untuk register bolet lawati  http://www.nuffnang.com.my

Memandangkan saya tidak dapat meletakkan nuffnang di blog wordpress ini maka saya aka buat lagi satu blog versi Blogspot dimana sy akan copy semua post ke blogspot.

2 Responses to “Menjana duit dengan nuffnang.com.my”

  1. ain said

    Salam…

    boleh la awak..

    cube nengok sini..http://jomphp.com/tips-meletakkan-iklan-nuffnang-pada-blog-anda-wordpress.html

    same jugak kalo org tu bli domain dier sdirik, cume masih mengekalkan template wordpress ajer..so rugi la kalo dier tak buh iklan kat page dier kan?

    kalo awak nk donlod plug in tu pun bleh, tpi ia seperti wordpress pun dpt share awak tue..hihihihi..pandai diorg kan?

    ape pun good luck..

    • hamydy said

      tima kasih dgn maklumat awk.

      saya dah cuba memang tak boleh. untuk wordpress.com tak ada menu editor tu. ada cara lain ker. sy baca maklumat kat wordpress dia ckp hanya yang download dari wordpress.org sahaja boleh. bagi yang free dari wordpress.com tak dapat.

      help2

Leave a Reply

 
