The life journey

Kembara Kehidupan

Ternakan Cacing Restu Rimbunan Rahmat Sdn Bhd (3R)

Posted by hamydy on 28, September 2008

Restu Rimbunan Rahmat Sdn Bhd (3R) adalah sebuah syarikat penternakan cacing secara berkelompok di mana usahawan-usahawan dipelawa untuk menyertai perniagaan ini dengan perbelanjaan modal yang amat sedikit. 3R menawarkan setiap petak dengan harga RM1,000.00 untuk 2 kilogram induk cacing yang akan dijaga dan dibiakkan sehingga matang. 3R akan menanggung perbelanjaan lain seperti penyediaan bangsal, tangki-tangki septik, makanan dan minuman cacing.

3R juga menyediakan kursus-kursus penternakan cacing. Kursus-kursus yang ditawarkan oleh pengelola lain adalah sangat mahal dan tidak efektif kerana ianya diadakan di hotel-hotel yakni di luar ladang. Perbezaan yang amat ketara adalah dimana setiap kursus 3R akan diadakan di ladang sendiri agar pembelajaran lebih efektif; teori dan praktikal dilaksanakan di ladang. 3R tidak akan sama sekali mengadakan kursus-kursus di hotel-hotel sepertimana yang telah dilakukan oleh kebanyakan pengelola kursus lain. Tenaga pengajar kami adalah dari pengusaha-pengusaha penternakan cacing tempatan dan luar negara

3R juga menyediakan perkhidmatan nasihat dan perancangan kepada bakal usahawan yang berminat untuk menternak cacing. Ini adalah sebagai salah satu sumbangan 3R kepada sosial agar masyarakat dan bakal usahawan memahami perniagaan ini dengan mendalam sebelum menceburkan diri sepenuhnya. Penerangan dan nasihat akan diberi di ladang 3R memandangkan cara ini amat efektif sekali

3R akan sentiasa menambahbaikan perkhidmatannya dari masa ke semasa. Ini adalah bertujuan agar setiap usahawan dan rakaniaga mendapat keselesaan dan kepuasan setiap kali berada di ladang 3R. 3R juga telah mendapat kerjasama dari pihak Jabatan Pertanian Pahang setiap masa. 3R akan memastikan segala nasihat dan kerjasama dari pihak jabatan tersebut akan dimanfaatkan sepenuhnya. Ramai yang telah ketahui bahawa perniagaan agro penternakan telah membuahkan hasil apabila telah berjaya melahirkan usahawan yang berjaya membawa pulangan yang lumayan dan ianya telah memberi impak ekonomi yang besar dan sangat tinggi.

3R juga mempelawa masyarakat dan usahawan-usahawan agar datang sendiri ke ladang kami untuk melihat secara lebih dekat bagaimana penternakan cacing boleh menghasilkan pendapatan yang amat lumayan sekali.

RESTU RIMBUNAN RAHMAT SDN BHD

Pejabat:

Lot A 4722,

Jalan Lapangan Terbang Sultan Ahmad Shah,

Kampung Pandan 1,

26070 Kuantan,

Pahang Darul Makmur

No. Telefon: 09-5384444

No. Fax: 09-5382402

Laman Web Rasmi: http://www.r3worms.com
eMail Rasmi: r3worms@gmail.com

Ladang:
Kampung Pandan 1, Kuantan, Pahang
No. Telefon: 09-5384444
No. Fax: 09-5382402

PETA LALUAN KE LADANG RESTU RIMBUNAN RAHMAT SDN BHD


Perhatian ( 13 April 2010)
Kepada semua pengunjung dan pembaca artikel diatas ini. Ingin saya maklumkan bahawa saya langsung tiada kaitan dan tiada kena mengena dengan pihak syarikat syarikat tersebut. saat sy memuatkan artikel ini adalah sebab saya terbaca laman web syarikat tersebut dan rasa ingin berkongsi dengan pembaca blog. Oleh itu jika tuan2 semua pernah berurusan dan kena tipu oleh pihak syarikat ini …saya pun tak tahu, sebab sy tidak pernah pun berurusan dengan syarikat ini.

harap jika tuan2 semua ada tidak puas hati, boleh la komen dan ceritakan bagaimana anda teranaiya kat blog saya ini mudah-mudahan menjadi panduan kepada yang lain.

harap jangan dimaki hamun dalam blog saya ini. Mohon kerjasama tuan2 semua

36 Responses to “Ternakan Cacing Restu Rimbunan Rahmat Sdn Bhd (3R)”

  1. yasir said

    PELABURAN SY RM15ribu ringgit mcmne ? dah hampir 1tahun senyap,, tolong pulangkaan wang sy

  2. cameo said

    cakap dalam surat,pembayaran yang tertunggak akan dibayar selewatnya akhir bulan Mei tapi dah masuk bulan Oktober,satu sen pun belum masuk.

  3. haruan said

    sapa jmpa tokey cacing ni bgtau aku coz ada cacing nak bg dia makan

  4. nirza said

    memang pengarah urusan 3r penipu besau!!!hoiiii!!!pulang kan duit haku!!!babi!!

  5. nirza said

    cilakak!!pengarah urusan 3r…NAZRI SAMDOL,BADIGOL,BAHALOL!!!Anak haram jadah!!!hambik duit haku!!!!janji x serupa bikin!!!mana perjanjian syarikat ko dlm agreement?aku sumpah kau jadi bahalol 7 keturunan!!!!

    • hamydy said

      harap maaf jika en nirza menghadapi masalah dengan pihak terbabit. jika en nirza ingin komen di ruangan ini cukup sekadar ceritakan apa masalah dan bagaimana anda teranaiya sebagai panduan pada yang lain.

      sekian harap maklum

  6. ceplos said

    anak haram ko bila nak pulang duit.. nt aku santo ko bg mampus

  7. ceplos said

    ko jgn cube duga aku… nt ngan keturunan ko aku bg mampos, tu la mak bapak ko main ikut bontot 2 yang jd anak haram…gambo keluarga ko aku ada tngk la nt.. mampos satu persatu…….

    • hamydy said

      kepada en ceplos harap jagan salah faham tentang artikel yang di muatkan dalam ruangan ini. sekiranya en ceplos menghadapi masalah dengan pemilik “Ternakan Cacing Restu Rimbunan Rahmat Sdn Bhd (3R)” harap dapat terus berhubung dengan pihak beliau. tidak sesuai en ceplos maki hamun dalam blog sy. harap maaf jika en ceplos menghadapi masalah dengan pihak terbabit. jika en ceplos ingin komen di ruangan ini cukup sekadar ceritakan apa masalah dan bagaimana anda teranaiya sebagai panduan pada yang lain.

      sekian harap maklum

    • shadow said

      pengarah urusan r3 worm – 0169504840

  8. Agris. said

    Nak tanya sat,Pemasaran Ternakan cacing ni masih ada lagi ker ?
    setahu saya,memang tak banyak permintaan ………yang orang nak ialah baja yg dapat
    mempercepatkan hasil dan bukanya kualiti hasil…..

  9. JoeRang said

    Hoi, bila kau nk bg balik duit aku. kau tak pikir ke makan duit haram masa depan kau gelap dengan makihamun orang.. kau mati pn tak kan tenang selagi orang tak maafkan kau.. kat akhirat lagi la.. jangan harap aku nak maaf kan kau, walaupun kau mati sekali pun.. mintak2 lah kau kena ganjaran yang setimpal.

    • hamydy said

      Kepada semua pengunjung dan pembaca artikel diatas ini. Ingin saya maklumkan bahawa saya langsung tiada kaitan dan tiada kena mengena dengan pihak syarikat syarikat tersebut. saat sy memuatkan artikel ini adalah sebab saya terbaca laman web syarikat tersebut dan rasa ingin berkongsi dengan pembaca blog. Oleh itu jika tuan2 semua pernah berurusan dan kena tipu oleh pihak syarikat ini …saya pun tak tahu, sebab sy tidak pernah pun berurusan dengan syarikat ini.

      harap jika tuan2 semua ada tidak puas hati, boleh la komen dan ceritakan bagaimana anda teranaiya kat blog saya ini mudah-mudahan menjadi panduan kepada yang lain.

      harap jangan dimaki hamun dalam blog saya ini. Mohon kerjasama tuan2 semua

  10. syed fuad said

    mana CEO nazri dan staf yg lain , duit aku dgn kawan aku yg melabur kat restu rimbunan rahmat bila nak pulangkan ? dah lebih setahun aku tunggu .. janji demi janji tp satu pun tak tunaikan . kawan aku yasir ( budak alex ) yg sama sama nak invest dulu jenis yg tak faham bahasa . yg tipu dia adalah restu rimbunan rahmat , habis dia jaja nama aku kata aku tipu duit dia . sebab dulu aku nak invest kat restu rimbunan rahmat , dia pun nak join , tahu tahu bila restu rimbunan rahmat tak bayar , dia kata aku tipu duit dia . manusia jenis ape dia ni ..

    • hamydy said

      Terima kasih En Fuad kerana berkongsi maklumat.

      cuba en Fuad terangkan dengan jelas bagaimana kejadian ini berlaku supaya menjadi pedoman dan iktibar kepada orang ramai. Serta dapat mengelakkan daripada terkena kejadian yang sama.

  11. lokman said

    tipulah duit cacing..buat makan kenyangkan perut…insya.akan tiba balasan tuhan…sampai mati hidup balik saya tak halalkan duit titik peluh saya

  12. lokman said

    bulan sebelas tahun 2010 nanti genap lah dua tahun…saya di tipu oleh mahluk tuhan yg paling hina….janji dulu nak bayar…siap slogan “hutang wajib di bayar”…siap bagi tarikh,masa,tempat….tapi bila sampai masa bayar…dah tunda lagi….last2 senyap terus.hai apa nama manusia macam ni.mungkin dia rasa malaikat maut tak mampu cabut nama dia kot…takpe kat dunia hang bleh senang dengan duit hasil tipulan engkau tapi bila nya di halkum nanti….baru kau tahu sapa kau…sapa tuhan..
    walau apapun saya tak kan halalkan dunia dan akhirat..

  13. lokman said

    tak kiralah sapa2pun…yang mana berkait menipu org ramai semua dslsm hal menternak cacing2 hisap darah ni moga tuhan balaslah sekali…ibarat kata ( kereta teksi kita punya…tapi dalam masa yg sama kita tak tahu sapa bawak teksi kita ambil upah penumpang hantar sana sini.bukan kah pandir namanya tu…)

    • hamydy said

      Kepada semua pengunjung dan pembaca artikel diatas ini. Ingin saya maklumkan bahawa saya langsung tiada kaitan dan tiada kena mengena dengan pihak syarikat syarikat tersebut. saat sy memuatkan artikel ini adalah sebab saya terbaca laman web syarikat tersebut dan rasa ingin berkongsi dengan pembaca blog. Oleh itu jika tuan2 semua pernah berurusan dan kena tipu oleh pihak syarikat ini …saya pun tak tahu, sebab sy tidak pernah pun berurusan dengan syarikat ini.

      harap jika tuan2 semua ada tidak puas hati, boleh la komen dan ceritakan bagaimana anda teranaiya kat blog saya ini mudah-mudahan menjadi panduan kepada yang lain.

      harap jangan dimaki hamun dalam blog saya ini. Mohon kerjasama tuan2 semua

  14. lokman said

    syed fuad hang pun lum dapat balik duit ke?…takpelah syed…hang g beberapa masjid n sedekah sikit kat pak imam n bilal biar diorg buat semayang hajat agar hutang kita di bayar balik..walau dah putus harapan tapi kalau ada rezeki datang balik.kalau tak biarlah dia bawak dalam kubur….

  15. DIN said

    PULANGKAN DUIT SAYA…XKAN NK BAWA KE NERAKA……………….

    • hamydy said

      salam Din
      disebabkan ramai yang mengeluh di tipu oleh syarikat ini. maka saya pun tergerak untuk buka laman web syarikat tersebut. ternyata sudah tidak wujud.

      Laman Web: http://www.r3worms.com

      adakah syarikat ini sudah tutup?

  16. Azam said

    sy berharap segala penipuan yang diciptakan akan dibalas dengan seadilnya oleh ALLAH s.w.t….amin…mungkin ramai yang mendoakan kepada pihak yang berkenaan iaitu CEO “SYARIKAT RESTU RIMBUNAN RAHMAT yang dulu beroperasi dikuantan pahang”.pasti kehidupan CEO SYARIKAT RESTU RIMBUNAN RAHMAT seluruhnya tidak akan rasa nikmat dunia dan hanya akhirat…..Fikir2kan lah….hidup hanya sekali, akan dibawa duit tidak halal, untuk dibawa mati…

    • hamydy said

      salam en azam

      boleh en azam berkongsi cerita bagaimana en azam di tipu oleh syarikat ini.

      sekian terima kasih

  17. syed fuad said

    saya pernah pergi ke syarikat ni . bertemu dengan encik kulada . dia janji akan bayar . dia kata hutang wajib dibayar . sekarnag dah hilang ke mana orang tersebut .

    kepada orang yg tidak jujur ini dan pemilik syarikat ini , ALLAH akan jadikan setiap sen yg anda miliki di dalam kocek anda akan hilang begitu saja tanpa sempat anda merasa nikmatnya . ini baru balasan di dunia .

    balasan di akhirat , sila baca AL QURAN , disitu ada detail ape yg akan kamu rasa dan alami di akhirat kelak .

    duit saya yg ditipu adalah sebanyak 30k rm . 15k daripadanya adalah milik yasir dan yasir ni jenis budak yg tak faham bahasa . orang lain tipu dia , orang lain dia tuduh . siap sebarkan fitnah lagi . byknya dosa dia dpt .

  18. lokman said

    syed…ada yg tak dapat duit macam tak kisah je duit kena tipu beribu2..

  19. lokman said

    saya nikan.. walau pun sekarang dah tak nampak harapan si dajjal tu nak bayar balik duit…tapi sikit2 tu taruh juga harapan…manalah tahu kot2 si dajjal tu insaf…n nak bayar balik..itupun kalau dia lum mampus….kalau dah mampus memang saya tak halal punya….

  20. lokman said

    hamydy…i nak tanya u la kan….u kata u tak tahu pe cite pasal pelaburan ni…tapi nape u tiba2 berminat nak tahu pasal pelaburan ni…n kua balik laman web restu rimbunan takkan dapat rahmat ni…u tahu kita orang semua ni kena tipu bukan sen tapi beribu2…
    kalau andainya benda ni jadi kat u apa yg u akan n nak buat?
    rase saya…kalau u tak tahu apa nak buat n paling tidakpun u akan kutuk sekutuk2nya…si dajjal yg penipu tu…beetul kan ?
    atau apakah u sekadar spy nak tahu…apakah masih ada lagi wujud insan2 yg telah di tipu mencari dan menuntut wang dari penipunya…
    boleh awak jelaskan kedudukan awak dalam hal ini?

    • hamydy said

      salam saudara Lokman

      Untuk makluman saudara sememangnya saya bukanla spy atau pun kenalan kepada syarikat tersebut. dan juga sy tidak la suka kutuk mengutuk kepada perkara yang saya langsung tidak terlibat.

      disebabkan ramai yang komen kena tipu dalam blog ini maka sy just nak tahu bagaimana anda semua kena tipu. sebabnya maklumat ini berguna sekiranya sy berada dalam situasi anda sy dapat mengelakkan diri dari kena tipu. dan juga info serta tip yang diberikan juga mungkin dapat jadi panduan kepada insan2 lain.

      sekiranya saya berada dalam situasi macam anda sy juga buntu. tetapi sy mesti nak dapatkan maklumat macamana hendak tuntut balik pelaburan saya itu.

      ini penjelasan saya. harap dapat terima dengan terbuka.

      peace no war

      wassalam

  21. yg teraniaya said

    sy pn dianiaya jg,wlpn nmpk mcm xbyk tp ckuplah tuk bli sebji mtor(rm4k).betapa bdohnya sy ketika itu bla ikut hasutan rkan2 yg ajak masuk. xdan sy dpt pulangan blk,sykt tu pulak kena sita.sy pn msih brhrp ada insan yg sggup bntu slesaikan hal ni.yg sy kesal xde lnsung yg plan nk satukn smua pelabur pstu buat report kt pihak trtentu.wlpn doa sy ni pn dh dianggap dosa,sy ttp doakan keturunan dia dn kaum kerabat dia yg terlibat akan dilaknat seadilnya dn xkn hdup snang smpai mati.

  22. teraniaya said

    sy pn dianiaya jg,wlpn nmpk mcm xbyk tp ckuplah tuk bli sebji mtor(rm4k).betapa bdohnya sy ketika itu bla ikut hasutan rkan2 yg ajak masuk. xdan sy dpt pulangan blk,sykt tu pulak kena sita.sy pn msih brhrp ada insan yg sggup bntu slesaikan hal ni.yg sy kesal xde lnsung yg plan nk satukn smua pelabur pstu buat report kt pihak trtentu.wlpn doa sy ni pn dh dianggap dosa,sy ttp doakan keturunan dia dn kaum kerabat dia yg terlibat akan dilaknat seadilnya dn xkn hdup snang smpai mati.

  23. @id@ Putrajaya said

    saya ada bercakap dengan seorg kononnye dia pun pemilik… namanye pun sama Nazri.. bila call dia ada jawab.. setiap kali tel dia bg harapan kononnya yg restu rimbunan rahmat ni akan bayar balik duit kite… tp hampeehhhhhhhhh apa kata kite semua pakat ramai2 buat aduan kat balai polis.. masuk dalam Media mana2.. tunjukkan muka si IBLIS nazri tu.. biar padan muka dia… satu dunia tahu… yg dia tu kaki pnipu… ada sape2 yg setuju?????

  24. @id@ Putrajaya said

    utk pengetahuan en.hamydy said.. kami ni dah di aniaya oleh yg empunya syarikat restu rimbunan rahmat tu.. kami tak heran kalau tak dibayar keuntungan pun.. atleast bayar balik modal kami pun dah cukup baik… kami dapat duit tu pun bukan jumpa kat tepi jalan so harap2 kalau ada sesiapa yang mengenali atau ada kena mengena dengan syarikat tersebut tolong lah memahami keadaan kami.. ingat lah hidup tak akan senang jika diri tu kena maki hamun tambah lg duit org yg dia pakai.. sampai mati lah hidp akan sengsara…

    • hamydy said

      salam pn Zura
      terima kasih kerana singgah di blog saya.

      saya paham masalah pn sebab sejak saya post kan artikel ini, ramai telah komen dan msg maki hamun saya kerana ingatkan saya ni ada kaitan dengan pemilik syarikat tersebut.

      masa saya share artikel ini ketika itu biz ternakan cacing ni tengah hot dan keluar tv.

      so sy pun surft internet dan jumpa website Restu Rimbunan

      itu lah alkisahnya.

      harap tiada yang salah paham.

      setelah saya buat penjelasan barula ada yang paham. ada juga pembaca blog saya ucap terima kasih kerana ramai yang telah kena tipu ada komen kat blog saya. Jadi mereka dapat maklumat.

      Pada pendapat saya semua para pelabur bergabung dan salurkan masalah ini kepada badan tertentu seperti Biro Pengaduan Awam, TV3 atau pun agensi kerajaan dan pihak berkuasa yang berkaitan dengan pekara ini.

      saya tidak la tahu selok-belok tuntutan ni.

      mungkin ada pembaca lain ada maklumat boleh la share kat ruangan komen ini.

      sekian terima kasih

  25. shadow said

    016-9504840 nazri pengarah urusan r3worm

Leave a Reply

 
